Unge iværksættere tager onlinekurser i marketing

Er man iværksætter, så ønsker man, at der ville være 25 timer i et døgn. Det er der desværre ikke. Så hvad gør man som ung iværksætter, når man gerne både vil: Lave salg; Give en god service og gøre tingene smartere, end man gjorde i går?

 

Man søger på livet løs efter svar på nettet. Det kan være en rigtig god idé i mange sammenhænge, men let´s face it. Det er en tidskrævende proces, og der er risiko for, at man finder ud af, at tingene er meget sværere, end man forventede.

 

Derfor søger unge iværksættere nye muligheder, der både er fleksible og ikke koster en formue. Det betyder, at unge iværksættere vælger selektivt, men dygtiggør sig via onlinekurser.

 

Hvilke onlinekurser skal jeg vælge?

 

Svaret på, hvilket onlinekursus, som du skal vælge, afhænger af den situation, som du er i.

 

  1. Har du ikke et team, men køber dig til hjælp i bogholderi eller marketing, så kan du vælge at tage et onlinekursus deri
  2. Sælger du dine timer som konsulent, men jobbet kræver, at du er specialist, for at kunne vejlede dine kunder, og tjene penge på den måde – så er det et kursus for specialister, som du skal søge

 

Men for de fleste gælder det at tage et kursus, der fokuserer på alt muligt forskelligt, sjældent er en god idé. Her bliver man blot mere forvirret, end hvad godt er, og man finder ud af, hvor mange ting, som man som udgangspunkt ikke behersker.

 

Onlinekurser i SoMe

 

Vælger du at fokusere på onlinekurser i SoMe, så prøv at gøre det op med dig selv, om du vil fokusere på de sociale medier generelt, eller eksempelvis fokusere på en niche, såsom: Influencer marketing.

 

Influencer marketing er en rimelig ny disciplin, men ikke desto mindre særdeles interessant, og vigtig at kende til, hvis man er en ung iværksætter. Her kan der være gode salgsmæssige vækstrater at hente, og skynder du dig, så bliver du rigtig god til influencer marketing – før dine konkurrenter også få fokus på denne form for salg og markedsføring.