Psykolog Aarhus sætter fokus på din angst

Psykolog Aarhus kan hjælpe dig af med din angst, hvis du oplever ubehag, som du har svært ved at slippe af med igen.

Angst findes i mange afskygninger og i forskellige grader. Kendetegnet og tværgående ved angst er, at det ikke er rart for den der oplever angst, hvilket din psykolog Aarhus kender alt til og om.

Alle oplever angst i ny og næ, men er du hæmmet i mere eller mindre grad, så bør du overveje at søge hjælp. Psykolog aarhus har erfaring med behandling af angst, overfor både unge, børn og voksne.

Angst er en bred betegnelse, som spænder over forskellige psyksiske sygdomme og diagnoser. For mange er også en følgesygdom, som kommer enten i følge af eller i følge med en anden sygdom.

Psykolog Aarhus vil gennem terapi og samtaler med dig spore sig ind på hvad årsagen til din angst er. Psykolog aarhus vil også søge at helbrede din angst. Slutteligt vil din psykolog aarhus give dig redskaber og konkrete tips til at tackle din angst i hverdagen, når du føler ubehaget komme snigende.

Psykolog aarhus vil muligvis eller muligvis ikke sætte mærkatet ”angst” på dig. Angst er en af de mest udbredte psykiske sygdomme. Netop fordi den kan sættes på så mange tilfælde.

Psykolog Aarhus behandler årsagen til problemet

Psykolog Aarhus vil måske også tale med dig om at du ikke skal undgå situationer, som du måske har tendens til, hvis du ved, at det er situationer, som trigger din angst.

Psykolog Aarhus vil hjælpe dig, så du i stedet tør stå overfor disse situationer.

Psykolog Aarhus har også med deres uddannelse og erfaring en række andre mere effektive øvelser og værktøjer, som ikke blot kan googles. Dertil kommer også til selve rod behandlingen af problemet, så du kan slippe af med din angst permanent.

Udover den hjælp du får hos psykolog aarhus er der også et par enkle råd og tips du kan prøve at anvende, når du føler angst.

Lette øvelser mod angst:

Disse er vejrtrækningsøvelser. Din psykolog aarhus kan hjælpe dig med mere præcist at lære disse øvelser at kende.

Når man føler angst har man ofte tendens til at hyperventilere, så man kun trækker vejret øverst i brystet. Husk at trække vejret helt ned i maven, og pust godt ud, så angsten kan komme ud.

Tankeøvelsen går ud på at du sætter dit mindset ind på at tænke på noget positivt, så angsten ikke kan manifestere sig.

Herudover er der også de typiske livsstilsændringer som kan hjælpe mod angst. Det gælder at dyrke motion, spiser sundt og varieret, og mindske indtag af alkohol og andre substanser. Gå i seng og sove om natten. Det lyder måske kliche, men det virker altså at ændre på disse ting. Dette kan psykolog Aarhus også bekræfte. Det kan også være der er andre ting i din hverdag, der skal kigges på. Det kan være din angst bunder i stress og et presset arbejdsliv.

Se mere om angst her.